‏کریستال ملامین چیست؟

کریستال ملامین ترکیبی آلی ، سفید رنگ و جامد است که بویی مانند آمونیاک دارد. فرمول شیمیایی این ماده C3H6N6 است و کاربردهای گسترده ای در زمینه های مختلف دارد.

بازار فروش این محصول کجاست؟

 هرکجا که بازار کارکردگرایانه آن وجود دارد. کریستال ملامین درصنایع گوناگونی مانند صنایع بتن ، کاغذسازی ، لاستیک و قالب گیری کاربرد دارد. از ملامین برای خاصیت افزایش چسبندگی که ایجاد می کند در صنعت لاستیک استفاده می کند.

‏در صنعت چرم سازی نیز برای تولید چرم های بادوام و شفاف مورد استفاده قرار می گیرد.

در صنعت کاغذسازی برای تولید کاغذهای اسکناس استفاده می شود ، این کاغذها ضد آب ، ضد چروک می باشند. در تولید ظروف غذاخوری نیز به صورت الیاف سلولزی از ملامین استفاده می شود.

‏برای ساخت پارچه های ضد آب و ضد چروک در صنعت نساجی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.این پارچه ها خاصیت ضد آتش بودن و شستشو پذیری را نیز دارا هستند.

از دیگر کاربردهای این پودر سفید جامد رنگ تولید چسب چوب ، رنگ های آمینی ، مواد آتش خاموش کن می باشد.

بیش از 70 % مصرف جهانی ملامین برای تولید لمینت و چسب چوب است. لمینت ها در محصولاتی مانند مبلمان، کف، کابینت و میز آشپزخانه و دیوارها کاربرد دارد.

چسب های چوبی بر پایه ملامین در تعدادی از محصولات چوبی از جمله تخته فیبر با چگالی متوسط (MDF)، تخته خرده چوب و تخته سه لا استفاده می شوند.

گردش مالی بازار این محصول چقدر است؟

‏از  اندازه بازار جهانی پانل های ملامینه در سال 2021 حدود 8.9 میلیارد دلار ارزش داشت و تخمین زده می شود که تا سال 2028 به حدود 11.7 میلیارد دلار افزایش یابد و CAGR تقریباً 4.7٪ باشد که کریستال ملامین شیراز نیز می تواند در این بازارهای مشتقات ملامین حضور یابد.

روند پیش رو در بازار نشان دهنده افزایش تقاضا برای محصولات مبتنی بر ملامین است که نشان دهنده فرصت های بزرگ بازار ملامینه در آینده نزدیک است.

کارکرد ملامین در صنایع به عنوان یک محرک برای رشد بازار ملامین عمل می کنند.

بازار بزرگ‌تر ملامین توسط صنعت ساخت‌وساز و ظروف غذاخوری تسخیر شده است، زیرا این بخش‌ها در حال رشد هستند، مردم به طور مداوم ظروف پلاستیکی فانتزی و سبک وزن را برای مصارف خانگی و مهمانی می‌خواهند، که در بازار امروز و همچنین صنعت ساختمان به یک روند تبدیل شده است..

‏از نظر حجم، لمینت ها بیش از 50 درصد از بازار ملامین را در سراسر جهان در سال 2021 در اختیار داشتند. این رزین ها برای ایجاد لمینت های پرفشار و کم فشار که در کفپوش های لمینت، مبلمان، روکش دیوارهای خارجی و دیوارهای جداکننده استفاده می شود، استفاده می شود.

بزرگترین مشتریان این محصول چه کشورهایی هستند؟

کریستال ملامین به عنوان یک ماده اولیه در بسیاری از کالاهای نهایی استفاده می شود، بنابراین به عنوان یک ماده تشکیل دهنده برای محصول عمل می کند.در واقع این بازار متنوع مورد هدف پتروشیمی ها است؛ مشتریان حرفه ای این مجموعه در ترکیه و…بدنبال توسعه این زنجیره ارزش برندساز هستند. از باب مثال فقط ترکیه در 2021 تقریبا 78٬617٬000٬000٬000 IR واردات کریستال ملامین داشته است.

‏بر اساس تجزیه و تحلیل منطقه ای، بازار جهانی ملامین به آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا طبقه بندی می شود. در سال 2021، آسیا و اقیانوسیه سهم قابل توجهی از بازار ملامین را در اختیار داشت. بازار کشورهایی مانند چین، هند و ژاپن جذاب است.

‏چین بازار ملامینه را در منطقه آسیا و اقیانوسیه کنترل می کند.علیرغم رشد نامنظم املاک و مستغلات،سرمایه گذاری عظیم در زیرساخت های راه آهن و جاده به منظور مقاومت در برابر افزایش بخش های صنعتی و خدماتی منجر به گسترش فوق العاده صنعت ساخت و ساز این کشور در سال های اخیر شده است.

قیمت کریستال ملامین چقدر است؟

قیمت این محصول در بازار جهانی با توجه به کیفیت و خلوص آن متفاوت است اما هر تن این محصول با قیمتی بین 750دلار تا 1100دلار معامله میشود.هم اکنون پتروشیمی های خراسان و ارومیه و شیراز در کشور وظیفه تولید کریستال ملامین را دارند.

نقش پتروشیمی شیراز در بازار کریستال ملامین

مهندس حیدرنیا در شیراز با ‎کریستال ملامین بدنبال تنوع تولید و فروش است؛ تکنیک فروش SPIN با چهار ضلعی موقعیت (Situation)، مشکل(Problem)، نتیجه (Implicatipn) و پرداخت (Need-Payoff) و SNAP در کریستال ملامین شیراز اتفاق خواهد افتاد. همانطور که در فروش اوره این مهم تحقق یافته است.

راه جدید، تئوری و پروژه جدید نیاز دارد؛ در کنار حوزه فنی، ساختارهای مالی و تجاری را نیز باید آنالیز نمود. تولید در سیستم مالی بین الملل بدون در نظر گرفتن فروش توسعه‌یافته و هوشمند،اصل زنجیره ارزش را نابود می کند. در کریستال ملامین، بازار ارز خوابیده است که باید آن را بیدار نمود.

کریستال ملامین پتروشیمی شیراز یک راه سخت دارد که سیستم حکمرانی باید به او کمک نماید؛

ملامین شیراز باید در استانداردهای ویژگی ها و نوآوری های خدمات، مقیاس پذیری، پوشش صنعت، دستیابی به صنعت و نقشه راه رشد طبق استانداردهای تولیدکنندگان نوآور بین المللی عمل نماید.

شرکت هایی مثل BASF SE، Sichuan Golden Elephant Chemical، Sichuan Chemical Holdings Co. Ltd.، OCI Melamine، Qatar Melamine Co، Cornerstone Chemical Company، Mitsui Chemicals Inc بازیگر حرفه ای این میدان هستند که بازار را جذاب نگه داشته اند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *